Sunday, June 28

A part of India


India is never far in my heart. I just close my eyes and I reach there but this week-end it's India that came to me. Indian navy is exercising with the French navy and this occasion brought nearly 1200 Indian sailors to my city. I was over joyed to see so many Indians wandering around. I talked to all the groups I came across. I greeted them with the traditional 'Namaste' and they were surprised to see an Indian in this small French city but this wasn't the end of their amazement. I put the Indian flag in our window and that made them very very happy. The best way to welcome them in France. :) We got our reward too on Sunday, we won a personal visit on one of their ships. Superb week-end! Isn't it?
L'Inde n'est jamais loin dans mon coeur. Je ferme les yeux et j'y arrive mais ce week-end c'est l'Inde qui est venu à moi. La marine indienne fait l'exercice avec la marine française et à cette occasion près de 1200 marins indiens sont dans ma ville. J'étais très heureuse de voir autant des Indiens. J'ai discuté avec tous les groupes que j'ai rencontré. Je les ai salué avec la traditionnelle «Namaste» et ils ont été surpris de voir une Indiennne dans cette petite ville française mais ce n'était pas la fin de leur étonnement. J'ai mis le drapeau indien dans notre fenêtre qui les a rendus très heureux. La meilleure façon de les accueillir en France! :) Nous avons eu notre récompense le dimanche, nous avons gagné une visite personnelle sur l'un de leurs navires. Superbe week-end! N'est-ce pas?

No comments: